Ofte stillede spørgsmål

Kære medlem

Vi oplever en stor spørgelyst fra jer. Vi er en lille gruppe frivillige der driver saunaen i vores fritid. For at undgå, at vi skal bruge tid på at svare på de samme spørgsmål alt for mange gange, har vi derfor samlet en lang række af de spørgsmål (og svar), vi ofte bliver stillet.

Hvis du ikke finder svar her, er du naturligvis velkommen til at skrive til os på medlem@rungstedhavbad.dk

Husk i øvrigt at orientere dig i vores ordensregler, som du også finder her på hjemmesiden.

Hvor lang er en sæson?

Der er kun plads til saunaen, når lystbådene er taget op. Vi forventer derfor, at sæsonen som minimum løber fra den 15. november til 31. marts.

Saunaen er en flydende sauna, så den flyttes til Nordmolen ved sæsonstart og tilbage når sæsonen slutter.

Hvornår er saunaen åben?

Saunaen er åben alle dage mellem kl. 5.00-23.00. Vær opmærksom på, at du ikke kan komme ind i saunaen efter kl. 23, da døren låser.

Der bliver gjort rent hver dag efter kl. 23.

Hvordan bliver jeg medlem?

Du kan kun blive medlem af Rungsted Havbad, hvis du først tilmelder dig ventelisten. Det koster 200 kr.

Hvad koster et medlemskab?

Det koster 700 kr. om året for en sæson. Ud over det årlige kontingent, betaler man et oprettelsesgebyr på 300 kr. Bliver du medlem efter sæsonstart, betaler du fuldt kontingent for sæsonen.

Hvis du melder dig ud, og vil meldes ind igen, skal du betalte ventelistegebyr samt indskud igen.

Hvordan foregår betaling af mit kontingent?

Du vil blive opkrævet kontingent den 1. august. Betalingen foregår automatisk. Husk at opdatere dine kortoplysninger, hvis du får nyt kort eller skifter bank. Vi får ikke automatisk besked.

Vores medlemssystem vil automatisk sende dig to rykkere, hvis du ikke betaler.
Modtager vi ikke din betaling, fordi dine kortoplysninger ikke er opdaterede, vil du efter to rykkere blive meldt ud.

Hvis ikke du aktivt udmelder dig, vil du blive opkrævet kontingent. Når kontingentet er opkrævet, kan du ikke få beløbet refunderet.

Kan jeg få mine penge tilbage, hvis jeg fortryder min plads på ventelisten eller mit medlemskab?

Nej, desværre. Der er administrationsomkostninger ved at flytte penge fra foreningens konto til en anden, og den omkostning ønsker vi ikke at pålægge foreningens medlemmer. Når først du har betalt ventelistegebyr, oprettelsesgebyr eller medlemskab fanger bordet.

Må jeg tage min familie, mine børn eller gæster med i sauna?

Vi sælger ikke gæstebilletter og det er IKKE tilladt at medbringe gæster i saunaen.

Ja, børn og unge UNDER 18 år er velkomne i følgeskab med forældrene, men som medlem, må du kun tage dine egne børn med. Der kan forekomme andre regler ved events.

På hverdage mellem kl. 6-14 er børn og unge ikke velkomne – dette gælder dog ikke i skoleferierne, hvor børn og unge under 18 altid er velkomne.

Når dit barn fylder 18 år, skal personen have sit eget medlemskab.

Jeg er medlem, men hvordan kan min partner blive det?

Hvis du har en partner eller et barn på over 18 år som ønsker at blive medlem, får de en forlomme. For at blive medlem, skal de dog først indmeldes på ventelisten. Når ventelistegebyret er betalt, skal du skrive til medlemsservice, og herefter vil din partner / dit barn få tilbudt medlemskab.

Dog kræves det at der fremsendes sygesikringsbevis for begge parter til vores medlemsmail, så vi sikrer os at ansøgeren har samme adresse som medlemmet.

Hvad gør jeg, hvis noget er gået i stykker?

Send en mail til medlem@rungstedhavbad.dk.
Du kan også skrive et opslag i Facebook-gruppen ‘Rungsted Havbad’. Du finder gruppen ved at klikke her.

Må jeg klæde om i slusen i saunaen?

Nej, slusen er meget lille og beregnet til at holde saunaens varme inde i saunaen. Der må ikke stilles tasker eller sko i slusen – de skal være udenfor i ’busskuret’.

Hvor kan jeg parkere?

Rungsted Havn kan være en aktiv arbejdsplads. Det betyder, du ikke kan parkere hvor som helst. Vi kan risikere, at vores åbningstider bliver indskrænkede af Havnen, hvis ikke vi parkerer, hvor man må. Så find en ledig bås, og parker hensynsfuldt.

Jeg har mistet mit armbånd, hvordan køber jeg et nyt?

Et nyt armbånd koster 200 kr., da der er en del administration forbundet med at kode et nyt armbånd. Armbåndet kan købes på vores hjemmeside under fanen Medlemskab.

Hvornår er der saunagus?

Hold øje med kalenderen her på hjemmesiden. Saunagus er kun for Rungsted Havbads medlemmer. Børn har desværre ingen adgang. Der kan ikke købes gæstebilletter til saunagus.

Hvor høj er temperaturen i saunaen?
Saunaen er typisk 90-95 grader celsius. 

 

Scroll to Top